FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

zaterdag 7 maart 2009

Zeg ’ns Aaa: alle ballen op Mien

Met de terugkeer van Mien Dobbelsteen op RTL4 bereikt retro-tv zaterdagavond haar voorlopige hoogtepunt. ’Ik bespeur een grote behoefte aan gewone, typisch Nederlandse dingen van vroeger,’’ zegt Miens vertolkster Carry Tefsen. ,,Gesukkel in de keuken met een appeltaart bijvoorbeeld.’
Het duurt exact acht seconden voor Mien na dertien jaar in volle glorie haar terugkeer op de vaderlandse tv aankondigt: ‘Met de assistente van dokter Van der Plooooeeeegggggg!’
De schrijvers van de serie, Chiem van Houweninge en zijn vrouw Marina, laten er geen enkel misverstand over bestaan: dat de vertolkers van Koos Dobbelsteen en het doktersechtpaar Lansberg-Van der Ploeg niet te porren waren voor een comeback was vervelend. Maar: zonder Mien geen serie.
Marina: ,,Ze is zonder twijfel hét icoon van Zeg ’ns Aaa. De persoonlijkheid van Carry Tefsen, in combinatie met de rol die ze speelt, is goud waard.’’

Chiem: ,,Ik houd regelmatig lezingen over comedy. Laatst kwam een Zweedse producent naar me toe. Hij kon de rechten kopen van Fawlty Towers. Toen zei ik: goed idee, maar dan moet je wel zorgen dat je John Cleese erbij krijgt. Ik wil maar zeggen: het gaat toch echt om de mensen. Mien is onze John Cleese.’’ (ad.nl)

0 reacties :

Een reactie posten