FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

maandag 20 april 2009

Jongen in België kreeg een trein voor zijn verjaardag

ING Groep 10.75% === AEX-index 4.12%
Een Belg heeft zijn zoon een echte locomotief met drie wagons gegeven voor zijn 21e verjaardag. Op zijn verjaardag mocht hij met zijn eigen trein vol vrienden rijden op een ongebruikt spoor tussen Dendermonde en Puurs.

De trein is een afgedankt model van het Belgische spoorbedrijf NMBS, gekocht voor de schrootprijs van een paar duizend euro.

Verzot op treinen
De jarige jongeman Dieter Van Landuyt uit het Vlaamse Lebbeke is al sinds zijn kindertijd verzot op treinen. Al jaren helpt hij bij een vereniging van stoomlocomotieven. Volgende maand begint hij aan een baan als machinist op een echte stoptrein van de NMBS.

Een beetje wrang wel voor zijn vader, die zelf een transportbedrijf heeft met dertig vrachtwagens. De zoon is zijn enige kind, maar heeft totaal geen interesse voor trucks of voor overname van het bedrijf. Die vindt hij te gewoon.

Opluchting
"Eigenlijk ook een opluchting", zegt de vader maandag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. "Want anders zou ik me alleen maar afvragen wat mijn zoon later van mijn bedrijf zou maken. Die zorg zal ik dus nooit hebben." (z24.nl)

0 reacties :

Een reactie posten