FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

donderdag 9 april 2009

Tegenwind? Niets van aantrekken!

ING Groep 17.68% === AEX-index 2.02%
Faillissement, ontslag, gedwongen huizenverkoop, koersdalingen en een somber toekomstperspectief. Leuk is het allemaal niet. Hoe houden we toch de moed erin?

We zien onze zekerheden in rap tempo verdwijnen en maken ons steeds meer zorgen. Houd ik mijn baan? Kan ik straks de hypotheek nog betalen? Mijn gezin onderhouden? En zo niet, gaat mijn vrouw of man dan bij me weg? Onrust alom, en de krant lezen helpt ook al niet. Dag na dag roepen de voorpagina’s ons paniekerige berichten toe: wéér een bedrijf omgevallen, wéér een dieptepunt op de aandelenmarkt, wéér een aankondiging van een massaontslag. Je zou er zelf van in een crisis geraken.

En dat is dus precies wat er gebeurt. We worden steeds banger en voorzichtiger, durven ons nauwelijks nog te bewegen en volgen angstvallig het nieuws, al worden we er alleen maar pessimistischer van. En zoals het een goede neerwaartse spiraal betaamt, leidt pessimisme tot mislukking en mislukking tot meer pessimisme. Daar moeten we dus iets aan doen. De cirkel moet worden doorbroken. Door de wereld iets positiever te bezien, zal die daadwerkelijk ook iets beter worden. Een kwestie van klein beginnen, en focussen op de zonnige kanten die de economische crisis óók heeft. Want hoewel je er met een vergrootglas naar moet zoeken, is er ook goed nieuws te melden. (ad.nl)

0 reacties :

Een reactie posten