FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

dinsdag 16 juni 2009

Met laagste prijsgarantie schiet AH zichzelf in de voet

ING Groep 5.09% === AEX-index 0.48%
De laagste prijsgarantie actie van Albert Heijn dreigt op een mislukking uit te lopen.

De prijsgarantie van Albert Heijn werkt negatief, nu consumenten de laatste dagen massaal met gratis producten de winkel uitlopen. Dat het schrijft het Financieel Dagblad dinsdag 16 juni.

Studenten met Brand
Er waren studenten die een kratje Brand vonden dat goedkoper was dan de bonusaanbieding bij AH en vervolgens 85 kratten insloegen bij 's lands grootste kruidenier. Daarnaast kregen ze nog appeltaarten toe.

Albert Heijn heeft de actie inmiddels noodgedwongen moeten inperken. Want niet alleen bier, maar bijvoorbeeld ook wasmiddelen werden massaal ingeslagen. Zo kocht een klant 78 flessen Ariël-wasmiddel.

Effect nu negatief
Nu mag een consumenten maximaal zes artikelen kopen. Maar inmiddels is het hele effect van de actie weg. Sterker, de actie werkt nu averechts, zegt Wilbert Schreurs docent reclamegeschiedenis aan de Vrije Universiteit van Amsterdam tegen het Financieele Dagblad. "Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor Albert Heijn".[z24.nl]

0 reacties :

Een reactie posten