ING Groep 4.62 % === AEX-index 1.42 %
De Consumentenbond speelde donderdag 23 juli 'Consumens erger je niet' in Amersfoort, Almere en Hilversum. Het doel? Leren wat nu eigenlijk wel en niet mag bij ruilen en retourneren van aankopen. Want daarover bestaat nog veel onduidelijkheid.
Zo denkt de helft van de Nederlandse consumenten dat ruilen een recht is, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Driekwart weet wel dat de winkelier verplicht is om je te helpen als je een aankoop een flop blijkt te zijn. Maar je krijgt je geld niet automatisch terug als de wasmachine een dag na aankoop en aansluiten stuk gaat. Dus hoe zit het nou eigenlijk?
Helpen
"Je geld terug bij ruilen is een geste van de winkelier", zegt Barbara den Uijl, woordvoerder van de Consumentenbond. De winkelier is niet verplicht om jou je geld terug te geven na de aankoop, óok niet als je wasmachine binnen een dag stuk gaat of er krassen blijken te zitten op je nieuwe dvd.[z24.nl]
Chauffeur rijdt aan andere kant van Nederland als hij appje krijgt: ‘Binnen
2 uur melden, anders ontslag’
-
Na belletjes van meerdere boze klanten uit Amsterdam trok een groothandel
vorige zomer aan de bel bij z’n bezorger. Want waar bleef hij met de
beloofde bes...
16 minuten geleden
0 reacties :
Een reactie posten