FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

woensdag 26 mei 2010

Pac-Man vreet miljoenen werkuren

Voor de dertigste verjaardag van Pac-Man zette Google het computerspel op zijn zoekpagina. Dat bleek een enorm succes: bezoekers zouden in totaal 4,8 miljoen uur langer op de site van Google hebben doorgebracht.

ING Groep 3.90 % === AEX-index 2.29 %
Zoekmachine Google vierde vorige week de dertigste verjaardag van Pac-Man. De zoeksite verving op 21 en 22 mei zijn eigen logo door een Pac-Manspelletje - wel in de vorm van het woord Google.

De game was niet alleen een plaatje, maar ook daadwerkelijk te spelen. Dertig jaar nadat het spel voor het eerst in Japan uitkwam, bleek Pac-Man nog altijd populair.

Bijna vijf miljoen uur
Google zelf noemt de Pac-Man op zijn site een groot succes.

Het Amerikaanse softwarebedrijf Rescuetime heeft bovendien een poging gewaagd te berekenen hoe groot dat succes precies was, zo schrijft de BBC.

Op basis van Rescuetimes software die surfgedrag bijhoudt, concludeerde het bedrijf dat bezoekers op vrijdag 21 mei 36 seconden langer op Google zaten dan normaal.

Wanneer Rescuetime dat vermenigvuldigt met de ongeveer 500 miljoen unieke Google-gebruikers, heeft Pac-Man op de zoeksite ongeveer 4,8 miljoen uur aan werkttijd opgeslokt. Overigens, zo moet gezegd, speelde natuurlijk niet iedereen onder werktijd.

Blijvertje
Pac-Man is inmiddels weer va de Google-pagina verdwenen. Door het grote enthousiasme over het spelletje heeft het internetbedrijf echter besloten om de game een eigen plekje op Google te geven. [z24.nl]

0 reacties :

Een reactie posten