FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

donderdag 25 november 2010

Een auto in je schoen

Automerken als Audi, BMW en Mercedes doen erg hard hun best om luxe speelgoed te verkopen. Allen hebben ze in hun nieuwe collectie mooie cadeaus zitten voor Sinterklaas of Kerst. Zo kun je een miniatuurversie bestellen van je eigen auto, of een slee van BMW aan je kinderen cadeau doen.

ING Groep 0.85 % === AEX-index 0.47 %
De luxe automerken strijden om de jonge consument. En dan hebben we het niet over jongens die net hun rijbewijs binnen hebben, maar over peuters.

Met mooie speeltjes proberen merken als Audi, BMW en Mercedes deze consumenten van de toekomst alvast voor zich te winnen. Dat bericht Bloomberg Businessweek woensdag.

Old-timer
Zo heeft Audi in de collectie voor komende winter een kleine versie van de Audi Union Type C uitgebracht. Dit is een autootje van ongeveer 1 meter dertig groot en perfect lijkend op de gelijknamige raceauto uit 1930. Staat hij op het verlanglijstje van je zoon dan zal het Sinterklaas 9.700 euro kosten.

En wat te denken van BMW, die verkoopt een slee in de vorm van een sneeuwscooter voor ongeveer tachtig euro. Dit mooie stuk speelgoed heeft ijzers onder de slee zitten en op het stuur zit een toeter zodat de bestuurder kan waarschuwen als hij skiërs voorbij raast.

Net als vader
Mercedes verkoopt ook kleine auto's voor kinderen. De modellen waar mensen in rijden zijn ook verkrijgbaar in het klein. Zo kunnen kinderen dezelfde auto krijgen als hun ouders. En de auto is ook gemaakt van de materialen die ook voor de echte voertuigen gebruikt worden.

Automerken verkopen bijna alles. Laarsjes, fietsen, jassen, enzovoorts. Toch zijn er grenzen, vertelt Michel Gabriel, adviseur van Audi, aan Bloomberg. "Soms moet je nee zeggen, ook al kan een product, zoals onderbroeken van het automerk, veel geld opleveren."

Aston Martin
De drie grote automerken Audi, BMW en Mercedes gaan met dit kinderspeelgoed Aston Martin achterna. Het Britse luxe automerk verkocht kleine auto's aan kinderen in de jaren tachtig en negentig. Prins Charles was een van hun klanten.

De Aston Martin Volante Junior, kostte inclusief belastingen bijna achttienduizend euro. Het autootje kon bijna vijftig kilometer per uur. Volgens Roger Bennington, directeur van een van 's werelds grootste Aston Martin dealers, zijn de auto's later doorverkocht voor 27 duizend euro.

Sinterklaas en de kerstman moeten dus diep in de buidel tasten voor deze luxe cadeaus. Al valt die 79 euro voor een sneewscooterslee BMW nog best wel mee. [Z24]

0 reacties :

Een reactie posten