FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

vrijdag 15 mei 2009

Software trekt huizenmarkt vlot

ING Groep 5.18% === AEX-index 1.57%
Probleem op de huizenmarkt is dat mensen geen nieuwe woning willen kopen voordat ze hun huidige kwijt zijn. Maar voor potentiële die kopers geldt hetzelfde en dus gebeurt er niks. De Apeldoornse ondernemer Niek Stevens ontwikkelde het systeem Omnihuis om dit probleem te tackelen.

U heeft een systeem bedacht dat kan helpen de woningmarkt vlot te trekken?
"Ja, of nou ja, ik kwam er later achter dat het idee al vaker geopperd is. Maar ikzelf kwam op het plan omdat mijn huis te koop staat en m'n makelaar mij daarom steeds mailtjes stuurt over woningen die ik mogelijk zou willen kopen. Ik zei: 'Dank je wel, maar ik doe daar niks mee, totdat mijn eigen huis verkocht is'."

"Nou is het zo dat makelaars wel weten wat voor woning de mensen zoeken die hem als aankoopmakelaar hebben ingeschakeld, maar niet wat de wensen zijn van alle personen die een andere makelaar in de arm hebben genomen. Toen dacht ik: als we nou eens alle gegevens van te koop staande huizen en alle woonwensen van mensen die een woning zoeken bij elkaar in een database zetten. Wie weet kunnen we dan ketens vormen van personen die mogelijk elkaars huis willen kopen. Ik heb het dan over ketens in de lijn van A wil mogelijk de woning van B kopen, B van C en C dat van A." [z24.nl]

0 reacties :

Een reactie posten