ING Groep 1.85% === AEX-index 0%
Het typische Nederlandse systeem van vakantiespreiding klinkt op papier prachtig. Probleem: het werkt niet. Ondertussen ligt Nederland wel twee maanden plat.
Het klinkt op het eerste gezicht heel logisch: we leven in een overbevolkt land en dus is het handig als we gespreid op vakantie gaan.
Sinds 1986 kennen we daarom de vakantiespreiding: Nederland is verdeeld in drie regio's, met verspreid over negen weken elk hun eigen vakantiedata. De scholen zijn wettelijk verplicht die data te volgen.
Gevolg is wel dat Nederland ruim twee maanden plat ligt. Bedrijven die in meerdere regio's opereren, beleggen nauwelijks vergaderingen meer. Projecten liggen stil. Directies en commissarissen stellen besluiten uit. Adverteerders adverteren niet. "Na de zomer" klink het alom als je vraagt wanneer er weer actie komt.[z24.nl]
Huismerken zijn populairder dan A-merken: ‘Soms hetzelfde product, alleen
in minder mooie verpakking’
-
Lange tijd gaf het ‘huismerk’ van een supermarkt een minder luxe gevoel dan
A-merken. Maar dat beeld lijkt te kantelen. Huismerken worden steeds vaker
verk...
8 minuten geleden
0 reacties :
Een reactie posten