FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

donderdag 21 juli 2011

Pyjama

Een oude boer die zijn leven nog verslijt op de boerderij besluit om te gaan ploegen, omdat hij zijn oogst moet binnen halen. Tijdens het ploegen valt zijn oude paard dood neer. De boer zit met zijn handen in het haar. Hij heeft snel een paard nodig voordat zijn oogst verloren gaat. De boer vraagt aan andere boeren in het dorp of hij misschien een paard kan overkopen, maar niemand heeft nog een extra paard tot zijn beschikking. De boer helemaal in paniek, omdat hij zijn geld nu misschien misloopt.

De volgende dag is er toevallig het circus in het dorp. De boer besluit om aan de directeur te vragen of die misschien een paard kan missen.
"Nou", zegt de directeur, "Deze paarden zijn helemaal niet geschikt om mee te ploegen. Ze zijn getraind om in het circus te werken, maar ik heb misschien wel wat. Ik heb nog een oude zebra staan en daar doen we niks meer mee. Hij slijt hier zijn oude dag alleen nog mee. Ik hoef er niks voor te hebben. Hier neem maar mee."
Dus die boer blij met die zebra: "Dank je wel. Ik ben je eeuwig dankbaar."

Die boer besluit om maar eerst die zebra in het weiland te zetten, zodat 'ie kan wennen aan de omgeving. De zebra begint te rennen en te rennen en te rennen, totdat 'ie bij een kip komt.

"Hallo", zegt de zebra, "Wat voor dier ben jij?"
"Nou", zegt de kip, "Ik ben een kip en leg eieren. En als ik dat niet doe, dan gaat mijn kop eraf."
"Zozo", zegt de zebra, "Dan ben jij een heel nuttig dier."

De zebra begint weer te rennen en te rennen en te rennen, totdat 'ie bij een koe komt.

"Hallo," zegt de zebra, "Wat voor dier ben jij?"
"Nou", zegt de koe, "Ik ben een koe en geef melk. En als ik dat niet doe, dan gaat mijn kop eraf."
"Zozo", zegt de zebra, "Dan ben jij ook een heel nuttig dier."

En de zebra begint weer te rennen en te rennen en te rennen, totdat 'ie bij een dekhengst aankomt.

"Hallo," zegt de zebra, "Ben jij ook een nuttig dier?"
"Tuurlijk," zegt de dekhengst, "Trek die pyjama maar eens uit, dan zal ik een laten zien hoe nuttig ik ben!"

0 reacties :

Een reactie posten