FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

donderdag 4 juni 2009

Tetris bestaat 25 jaar

Hoe Tetris de wereld veroverde
Tetris, wellicht het beroemdste computerspel ter wereld, bestaat deze week 25 jaar. De bedenker van het spel, Alexey Pajitnov, wist een kwart eeuw geleden direct al dat hij puur goud in handen had. ‘Ik was direct verslaafd’.

Direct verslaafd
Pajitnov knutselde de oer-Tetris 25 jaar geleden in elkaar in de voormalige Sovjet Unie. ‘Ik was altijd al gek op wiskundepuzzels’, stelt de inmiddels 54-jarige Rus in een interview met de Britse krant The Guardian. ‘Dus ik begon programma’s te schrijven. Nadat ik verschillende spelletjes had bedacht stak er echter een met kop en schouders bovenuit. Ik was er direct aan verslaafd’.Verbazing
Nu, 25 jaar en 70 miljoen verkochte spellen later, is Pajitnov nog steeds verbaasd over het succes van zijn creatie. ‘Ik dacht altijd dat ieder spelletje een bepaalde houdbaarheidsdatum zou hebben. Vroeger of later zou iemand wel een betere versie bedenken toch? Maar weet je, in 25 jaar tijd is het nog niemand gelukt!’ [dag.nl]

0 reacties :

Een reactie posten