FOKSUK
WEER
CHESS
PUZZLE
GAMES

vrijdag 24 april 2009

Reclamemannen uit Grote Depressie keren terug

ING Groep 0.33% === AEX-index 1.72%
Harde tijden vragen om wanhopige maatregelen. In Abu Dhabi loopt voormalig vastgoedbeheerder Clive Walley met een groot bord om zijn nek: 'Ik zoek werk'. Maar hij is niet de eerste.

De eerste 'sandwichboard-man' die deze eeuw het nieuws haalde, was Paul Nawrocki. Hij stond in december 2008 op Times Square in New York met een bord waarop stond: 'Almost Homeless' (bijna dakloos).

'Ik moet voor mijn gezin zorgen'
Nawrocki werkte 36 jaar bij een speelgoedproducent en klom op tot directeur. Maar het mocht niet baten, in februari 2008 werd hij ontslagen. De kans op een baan is klein, schrijft CNN. Juist zijn expertise, het maken van speelgoed, verdwijnt naar China.

Zijn vrouw is gehandicapt en heeft dure medicijnen nodig, zijn dochter studeert nog. Nawrocki was wanhopig op zoek naar een baan. De vernedering kan hem niet schelen. "Trots heeft geen betekenis meer voor mij", zegt hij tegen CNN. "Ik moet werken vinden. Ik moet voor mijn gezin zorgen."

Terug naar de Grote Depressie
Het bord doet denken aan de Grote Depressie van de jaren dertig. Ook toen liepen mannen met grote reclameborden rond, om zichzelf maar aan te prijzen. "I know 3 trades, I speak 3 languages, Fought for 3 years, Have 3 children and no work for 3 months. But I only want one job", staat op een hele bekende (Ik ken 3 ambachten, ik spreek 3 talen, vocht voor 3 jaar, heb 3 kinderen en al 3 maanden geen werk. Maar ik zoek maar één baan.)
Lees verder

0 reacties :

Een reactie posten